این شهر قطب سیر ایران است | پیش‌بینی تولید ۱۹۵۰۰ تن سیر!

این شهر قطب سیر ایران است | پیش‌بینی تولید ۱۹۵۰۰ تن سیر!

به گزارش همشهری آنلاین، همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته‌ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و

به گزارش همشهری آنلاین، همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته‌ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و نشان خاص دارد. استان همدان با ۴۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

مرغوبیت بالا، طعم، بو و مزه منحصر به فرد سیر همدان مولفه ‌ای تاثیرگذاری هستند که مورد قبول ذائقه شهروندان کشورهای همسایه قرار گرفته و مسیر صادرات این محصول را هموار کرده است و همچنین نوع آب و هوا و خاک منطقه و تابش نور خورشید کافی سبب کیفیت خوب سیر و موسیر استان همدان شده است.

در سال زراعی هم ۱۴۰۳_۱۴۰۲، یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان همدان در روستاهای دامنه الوند زیر کشت سیر قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به میانگین عملکرد ۱۵ تن در هکتار ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن سیر در مزارع همدان تولید شود. بیشترین محصول سیر همدان در ۱۲ روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امام‌زاده کوه، روستای سولان، انصار الامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه می‌شود.